vildstrejkpendeln.blogg.se

Flygblad
 
#1 - Förare Borlänge

Era satans legender! Detta rör alla som jobbar på persontåg inom järnvägen. Sån här skit kan vi inte acceptera. Ett otroligt tydligt bevis på att marknaden ska vara så jävla långt bort från järnvägen som möjligt

#2 - Janne Bengtsson

Går det att komma i kontakt med någon i strejkkommittén? Kan någon därifrån isf ringa 070-547 31 10 till Janne Bengtsson, tidningen Proletären.

#3 - Anonym

Fantastiskt!

#4 - pågapåg

Tack för att ni går före i denna viktiga strid. Någonstans måste det sättas stop för nedskärningsidiotin!

#5 - Stödjer 100%

Fy fasen vad ni är bra!
Ni visar var skåpet ska stå och att man inte petar i säkerheten. En stolt yrkeskår med råg i ryggen ✊️❤️

#6 - Anonym

Fantastiskt! Vilket mod ni visar! All solidaritet, bröd och rosor till er!

#7 - Anders

Jag tycker ni gör rätt. Ibland tänker jag det borde vara 2 tågvärdar, vi i Stockholm har lite svårt med hur vi beter oss mot andra och det drabbar pendeln.

#8 - Anonym

Jag vill inte peka någon särskild grupp.
Men det här hade varit ett icke-problem om vi haft civiliserade medborgare, tillräckligt utvecklade för att sitta i möblerade ytor och betala med annat än flottiga sedlar.

#9 - Anonym

GE ER INTE

#10 - Arbetarmakt

Seger åt den här modiga kampaktionen! Vi är tusentals där ute som står bakom er✊

#11 - Karin

Självklart stödjer jag er lokförare som kör pendeltågen. Har swishat en slant till strejkkassan.

#12 - Mia

Heja!

#13 - Anonym

Snyggt jobbat! Stå på er!

#14 - Anonym

Heja, heja! Helt rätt! Ni är modiga och starka och grymma! Jag krånglar gärna med bussar och tunnelbana istället för pendeln för detta. Det är VANSINNE att avskaffa tågvärdarna och eftersom inte ens ert eget fack står upp förstår jag att ni tar till detta.

#15 - Sympatisör

Jag stöttar er till 100 %. Det finns många som håller med er! Starkt jobbat! Kämpa!

#16 - Calle

Från en Stockholmsresenär som absolut kommer bli påverkad av er strejk och få längre färd till och från jobbet så skickar jag all solidaritet till er! Nedmonteringen utav väsentliga samhällstjänster för kapitalistiska intressen är vidrigt, tack för att ni står upp för oss resenärers intressen. Låt dom inte bryta ner er. ❤️

#17 - 08

Helt rätt, stå på er!

#18 - Thompa R

Kom igen, ge er inte, backa inte och stå på er. Ni kommer att vinna i längden och stärka hela arbetarrörelsen. Nu får det vara nog!

#19 - Elvira

Heja er! Skriver genast ut flygblad och sprider så gott jag kan! Lägg gärna upp något om hur vi kan stödja er på mer sätt än bara flygblad och strejkkassan. I såna här svåra stunder måste vi arbetare stödja varandra. Solidaritet övervinner allt.

#20 - Hägersten

Inget annat än respekt från mig. Alla jag pratat med stöttar er. Kom ihåg att hela Stockholm står bakom er!

#21 - Anderd

Stå på er, information som kommer ut mer och mer gör mig mer övertygad om hur rätt denna strejk är. Tack för ert mod att stå upp för det som borde vara självklart.